sista minuten

Klockan är nu snart halv tolv på kvällen och imorgon åker jag till SIESTA!!! Jag började att packa.. Nu. Varför ska jag alltid göra saker och ting i sista minuten? Suck. Har smått panik men jag är så himla pepp så det gör ingenting! Hinner inte säga så mycket mera, måste packa.

 

 


inga krav

Jag har gett upp. Jag har fått mitt G i matte, resten skiter jag i. Har ingen ork kvar till skola, vill bara till Siesta
och leva i en annan värld med musik, vänner, pojkvän, tält och sena nätter och bara leva utan krav!
Att mysa med katter hade inte heller varit fel...

I go about things the wrong way

Jag ser riktigt elak ut på den här bilden.. Inte okej. Men jag ville visa min fina håruppsättning som jag ordnade i lördags, brukar aldrig bli bra när jag försöker sätta upp det så har oftast nedsläppt. Jag är stressad men glad ändå för jag är så himla pepp på Siesta! Det blev ju tyvärr inte Peace & Love som jag hoppades på men Siesta kommer bli grymt kul! Men eftersom jag bestämde mig så sent för att åka så har jag tusen saker som måste ordnas innan, hujedanmej.. Hur ska det gå?

I wish I was a punk rocker (with flowers in my hair)

Innan jag stack till skolan så hann jag träffa Niklas en kort stund i parken och göra honom till en Punk Rocker med blommor i håret!
Ändå ballt
Sån seriös!

dansande gubbar och tanter

I fredags var det min pappas födelsedag. Han fyllde 50 år, den lille gubben. Här kommer lite bilder från hur kvällen firades.
Pappa i sina bästa dar. Visst är vi lika?
Lite förfest hemma med dans och pussar
Mina storasyskon kom och även min storebrors flickvän.
Vi gick till en resturang.
Resturangen var, till våran förvåning, ett ålderdomshem
på dagarna som sedan på kvällarna förvändlas till
en resturang och jazzbar.
Det fanns en discokula och jätte många dansade.
Det var bara gamla där, haha.
Kvällen var ganska ovanlig men det var jätte mysigt!

young love

Blir alltid lika glad när man lyckas hitta band igen som man glömt bort att de finns. Särkilt när de är så himla bra också!

coin-operated boy

 


I'm in the band

Hej helg! Nu sticker jag till mitt andra hem i parken!

baby love

Sån här musik lyssnade jag på hela julen, underbart. <3

 


to hell

Nu är jag hemma efter att ha stått ute i regnet och väntat på bussen jätte länge mitt ute i ingenstans alldeles för sent en vardagskväll. Men värt var det iallafall! Har varit med my friend Niklas och sett To Hell. Imorgon kommer det bilder! Godnatt!

wind

Godmorgon! Naruto är inte så bra (enligt mig) men denna låten är riktigt bra! (också enligt mig)

från en gammal dagbok

Hur mycket jag än bara vill glömma, sluta känna och börja på nytt så går det inte. Jag vill bara lägga mig i en säng med dig och trassla in våra ben som vi brukade göra. Inte säga någonting utan bara vara. Vara tillsammans. Säga nu glömmer vi det här och fortsätter där vi slutade.

När vi satt där vid trädet och var fulla så tog du på mina ben som du brukade göra. När du gick iväg för att gå hem och sova så blev jag lika ledsen som när du gick ifrån filmkvällen som vi båda var på innan vi blivit ihop. Men den här gången var det annorlunda för jag visste att vi inte kommer att bli tillsammans igen. Du sa hejdå till alla utom mig.

Du är fri, du är lycklig men kvar är jag. Kvar med känslan av att jag aldrig kommer att hitta någon bättre än dig.

sommarskola

Igår såg jag ut såhär. Jag kallar stilen för "En-väldigt-skoltrött-men-glad-chey-för-hon-snart-ska-träffa-sin-kompis-Hanna. Idag gjorde jag sista nationella matteprovet. Jag behövde minst 9 poäng för att få G i själva ämnet matte men jag vet inte om jag lyckades. Annars ses vi i sommarskolan, yaaaaaaaaaaaaaaaay!!!!!! T . T ...

slutklämmen

På lördags kvällen var det fest igen vid Mölleplatsen men det blev inte riktigt som vi tänkt oss. Det kom några killar och började mucka så det slutade med slagsmål och polisen kom och jag fick ta hem ett gäng ungdommar hem till mig tills alla lugnat ner sig igen. Hoppas jag slipper vara med om detta igen, det var riktigt obehagligt.
Idag, söndag, så åkte Remi hem till Varberg igen, buhuhu. Men jag fick iallafall träffa min älskade pojkvän Adam igen, gud som jag saknat honom! Han har varit borta hela helgen och förra också dessutom. Vi cyklade ner vid niotiden till havet och badade. Första doppet i år för min del! Det var jätte mysigt, roligt, härligt och KALLT!
Men nu måste jag verkligen sova. GODNATT!

gratis mat

Efter promenaden så träffade vi på lite trevliga folk som haft vattenkrig. Medan de torkade så chillade vi lite i gräset och sen fick vi plötsligt mat ifrån några som hade en möhippa. Det roliga är att det är inte första gången jag får gratis mat från främlingar i Malmö. Mycket snälla folk som bor här måste jag säga!
Chips, ostbågar, olika sorters kex, melon, paprika,
oliver och ostar.
Folks med tur!
Jag åt världens godaste chips.
Benjamin poosar medan han väntar på att kläderna ska torka.
Söta Hanna försöker lära sig att göra...
Såhär...

lite fler fotton

Här kommer lite fler bilder ifrån parken som inte Remi är med på.. xD

ankor

I fredags kom Remi hit och vi var på fest vid Musikkullarna, mys mys.
I lördags gick vi på promenad i parken, Remi hoppade runt på lite allt möjligt och jagade ankor mm. Här kommer lite bilder:
Remi kollar på anka.
Remi stalkar anka.
Remi matar anka.
Remi schasar anka.
Remi klappar anka.
Remi blir biten av anka.
Remi hjular på kullar.
Remi klättrar.

music in the kulls

Fredagshuvudvärken sket inte i mig den här fredagen heller. All stress efter en jobbig skolvecka visar sig och huvudet skriker efter andan. Men som vanligt låter jag inte den stoppa mig idag heller! Ikväll är det fest vid Musikkullarna, det är helt underbart att någon har kommit på den fantastiska idén med att ha högtalare inbyggt i kullar! Min kompis Remi från Varberg kommer hit också, har nog inte träffat honom på ett halvår nu, minst. Ska bli helt underbart! Men hans mobil funkar inte så det är lite svårt att komunicera men vi ska nog träffas på något sätt vilket fall som helst. KRAM
Gammal bild på mig och Remi när vi precis gjort inbrott i gympahallen och klättrat på klätterväggen. Den är så rolig för jag ser ut som ett fult troll som petar i näsan medan han ser ut som värsta Italiano-mansmodell.

vem e du?

Jag behöver inte säga något.

tankebubbla

Här sitter jag och äter After Eight, för det får man göra
efter klockan åtta.
Och så tänker jag på lite olika saker...
Som bland annat när jag hör ordet "hink" så börjar jag alltid tänka på en dokumentär som jag såg när jag var liten. Den handlade om en dvärgväxt tjej som hette Lovisa, precis som jag. Hennes familj hade byggt ett special rum till henne där allt var i ministorlek så att det skulle passa henne. Men det som fastnade mest i hjärnan var nog att hon badade i en hink. Det ville jag också göra.
Och sen! Tänk om alla människor såg ut såhär.
Så söta alla hade varit då!
(Nej, jag har inte pluggat någonting.)

en trött skolchey

Det handlar inte om att hinna. Det handlar om att orka.

pausa tiden

Jag har så mycket att göra och så mycket framför mig att det känns som att jag blåser iväg. Eller att jag åker en berg-och-dal-bana som går så snabbt att man inte hinner andas. En vana jag har är att när jag har mycket att göra så gör jag ingenting av det jag borde.

let go


jag gillar

jag gillar känslan av att sitta på ett tåg sent på kvällen och titta ut i mörkret genom fönstret. jag gillar lukten av regn. jag gillar att känna dina lockar mot min kind. jag gillar att skratta så mycket tills man börjar gråta. jag gillar musik som får en att känna. jag gillar tyngden av din kropp ovanpå mig. jag gillar känslan av att man gjort mycket. jag gillar att se saker med nya ögon. jag gillar lukten av dig på mina kläder. jag gillar att känna musiken vibrera inuti bröstet när man är på konserter. jag gillar dig.

land of talk

Förlåt att jag typ spammar videos men jag har upptäckt ett nytt band som jag gillar jätte mycket. Musik som ger rysningar!

your english is good

En sån här sommar vill jag ha. <3

ovan molnen är himlen alltid blå

En väldigt fin och viktig låt med ett extremt bra cover.

off I go

Nu beger jag mig till biblioteket för att plugga med Niklas. Lite duktig måste man ju vara!
Hann inte borsta tänderna imorse så jag fick göra det nu...

guds vilja

Igår så bestämde jag mig för att från imorgon så ska jag inte komma försent till en enda lektion och inte skolka någonting! Idag så kom jag till skolan i tid klockan 08:15 och fick reda på att alla som har språk (inte jag) har NP nästan hela dagen idag så alla lektioner är inställda förutom bild som är den sista ungefär klockan 13:00. Jag stack hem och kommer skolka från den sista lektionen. Om Gud finns så vill han inte att jag ska klara skolan.

ny kamera

Vad tycker ni om min nya kamera? Den är lite stor och påminner extremt mycket om en dator, lite svår att få plats i handväskan också men jag tycker den är fin.

8-åring får botox

Det här är ju för fan sjukt hemskt och dumt och förfärligt!
Gå in här och jag lovar er att ni kommer bli upprörda: http://www.aftonbladet.se/wendela/article13019093.ab

bandspelare som skriver om snorkråkor

När jag skulle bestämma namn till min blogg så upptäckte jag att det är en till som heter bandspelare. Hon/han skriver om snorkråkor och om hur synd det är om henne/honom hela tiden. Ganska underhållande på ett sorgligt sätt. Här kan ni läsa om ni vill: http://bandspelare.blogg.se/

jobbig dag

Idag har det varit en väldigt hemsk dag. En sån där dag där allt känns jobbigt och tråkigt och hemskt. En dag där man tänker att det inte finns någon i hela världen som mår så dåligt som jag gör nu. Men sanningen är att det gör det. Det finns alltid de som har det sämre. Men det gör inte så att man själv känner sig gladare för man blir ju ledsen när man tänker att "å nej det finns folk som har det värre". Alltså är det bara att sura skiten ur sig själv, rycka upp sig efter det, gå till familjen och kolla på dåliga låtar från Eurovision och bara försöka glömma allt för en sekund.
Gammal bild. "Äntligen någon som förstår"

hight five for first kiss

Världens sötaste ungar!!

on melancholy hill


ghostwriter


when I grow up


jag vill vara din

Hans lockar, hans smekningar, hans kyssar, hans kropp, hans skratt.
Allt är mitt igen. <3

i landsproblem

Gomorron gomorron allehopa! Jag hatar söndagar. På ett sätt. När det inte är söndag så gillar jag söndagar för då kan man tänka sådär på fredag kväll att åå vad skönt nu kan jag göra vad jag vill så gör jag allt det där jobbiga på söndag (plugga, städa etc.) men sen kommer man till söndagen och känner att fan jag orkar inte. Jag orkar inte göra någonting. Eller så tänker man snart snart snart, så är det plötsligt sen kväll och man måste gå och lägga sig för imorgon är det skola. Oj vad det är synd om lilla mig...

where the wild things are

En av världens bästa filmer.


jag vet nästan inget om dig

Veronica Maggio – Finns det en så finns det flera
Det är som att Veronica Maggios nya album har något för alla. Man känner igen sig på så många låtar att det nästan är lite läskigt. På ett bra sätt alltså. Någon som håller med?

gott humör?

När jag tog dessa bilder så var jag på så otroligt dåligt humör så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

måste rota i väskan efter mod

Denna låten passar väldigt bra inpå gårdagen: Veronica Maggio – Mitt hjärta blöder
Denna bilden passar väldigt bra inpå idag:

fast på toan

Kom försent till skolan idag som alltid och hade stressat så mycket hemma så mitt smink var helt fail på ena ögat. Gick in på toaletten och medan jag var där inne så satte sig värsta livliga och läskiga killgänget utanför. Jag vågade inte gå ut för att jag hade varit där inne så länge och ju längre tiden gick desto mindre våga jag gå ut. Tänk om de typ skulle säga något som "åå vad länge du var där inne, bajsade du eller??", töntigt jag vet men jag var paranoid. Och sen skulle jag stå framför dom med alla mina grejer och fiffla framför skåpet med nycklarna och tappa grejer. Men sedan messade min kompis mig och frågade var jag var någonstans och jag svarade att jag var fast på toaletten och inte vågade gå ut. Då var han jätte söt och höll på att säga "jo men kom ut nu och säg hej till mig, jag är vid ditt skåp" men jag bara "nej nej jag kan inte" och till slut så messade han att de gått och när jag smög ut så satt han där på bänken ensam i korridoren och väntade på mig. Jag började direkt gnälla som vanligt om vilken hemsk morgon jag haft och han bad mig berätta vad som hänt. Jag hann inte berätta allt men det gjorde inget för bara att han frågade räckte. Han är så otroligt snäll och jag känner mig stolt som är hans bästa tjejkompis. Det är sådana här småsaker som jag tycker betyder så himla mycket!

önskar

Satt och väntade tills klockan blev 22:22, önskade en minut.
Önskade och önskade tills minuten var slut.

total blackout

Total Blackout är nog mitt nya favoritprogram, det är så himla galet att man inte kan göra annat än att skratta. Mestadels för att personerna som är med är så himla roliga. Här är en tjej som både gråter och skrattar på samma gång.

Om ni vill se mer gå in här: http://www.kanal5play.se/program/play/totalblackout-s01e02


back to the 60's

Kul att jag köpt två par likadana glasögon vid två olika tillfällen utan att märkt fören senare att de är lika bara att de ena är solglasögon.
En sådanhär tisdagskväll sitter jag som en rebell och laddar ner musik precis som förr i tiden då man inte hade spotify, oj oj. Men jag gillare faktiskt för det känns lite mera som att varje låt blir lite mera värdefullare när man väntat tills varje laddat klart. Vad gör ni förnågot?

den här låten passar bättre

Skulle tagit denna låten istället ju till bokinlägget.

det är så logiskt alla fattar utom du

Prov har blivit uppskjutna så jag behöver inte plugga idag. Istället tänker jag sätta tänderna i en riktigt bra bok.
Bokstavligen! Hahaha fattar ni (BOKstavligen) Det blev två skämt i ett inlägg här.

home


her morning elegance

En av världens finaste musikvideor.


why so serious?

 

 

Några bilder som jag och Linnéa tog i fredags.


hey säger en trött chey

Helgen har varit.. MYCKET! Mycket = underbart. Fredagen började med stan, matlagning och fottostudio i mitt rum (bilder kommer senare). Lördag var i slottsparken och hade picnick och sedan fest för att fira in våren med en massa trevliga människor. Kvällen blev väldigt speciell med brinnande papperskorgar, rullande i gräset, hängande i träd och vattenpipa på slutet. Idag så har det varit en massa demonstranter i staden och jag och några vänner lyssnade på tal från Vänsterpartiet och så spelades det jätte bra musik. Nu ska jag sova en stund innan jag måste städa bort helgen från mitt rum.
Hoppas ni har det bra!

RSS 2.0